Κάθε ενοχλητική συνάδελφος στη θέση της!
Αν η ενοχλητική συνάδελφος είναι : παραπονιάρα
Πάντα υπάρχει ένα άτομο στην ομάδα που δεν ικανοποιείται με τίποτα. Αν δεν παραπονιέται για την υγεία ή την οικογένεια, τότε γκρινιάζει για τη δουλειά, την εταιρεία ή το αφεντικό. Εντάξει, μπορεί ορισμένα από τα παράπονα να είναι θεμιτά, αλλά η ακατάπαυστη μουρμούρα της σου τη δίνει στα νεύρα (για να μην αναφέρουμε ότι επηρεάζει τους πάντες τριγύρω της με τον αρνητισμό της). Γι’ αυτό, φρόντισε να αλλάξεις θέμα μόλις αρχίσει ο ‘πονοκέφαλος’ και αν τα παράπονα περιστρέφονται γύρω από τη δουλειά, ζήτησέ της να σκεφτεί ορισμένες λύσεις. Ποιος ξέρει; Μπορεί και να καταφέρεις να λύσεις ορισμένα προβλήματα.
Αν η ενοχλητική συνάδελφος είναι : λάτρης της εξουσιοδότησης
Σχεδόν σε κάθε δουλειά θα βρεις κάποιον που θέλει να μοιραστεί τις δικές του υποχρεώσεις με τους συναδέλφους του. Δεν μιλάμε για τις περιπτώσεις όπου υπάρχει βάσιμος λόγος να ανατεθεί δουλειά σε άλλους (πχ. από τον μάνατζερ ή τον team leader), αλλά για τα άτομα που δεν μπορούν ή δεν θέλουν να ολοκληρώσουν μια δουλειά μόνοι τους. Αν το γραφείο ενθαρρύνει την ομαδική δουλειά κι έχεις χρόνο να βοηθήσεις τον συνεργάτη σου, τότε κάντο. Παρόλα αυτά, αν οι προϊστάμενοι είναι τα μόνα εξουσιοδοτημένα πρόσωπα που αναθέτουν δουλειά σε άλλους κι εσύ πνίγεσαι στη δουλειά, τότε πρέπει να αρνηθείς ευγενικά το έξτρα καθήκον. Πες στον συνεργάτη σου ότι έχεις να κάνεις ήδη τα δικά σου και μην αναλάβεις περαιτέρω ευθύνες.
Αν η ενοχλητική συνάδελφος είναι : κλέφτρα ευσήμων
Η κλέφτρα ευσήμων δεν αναγνωρίζει καμία βοήθεια που δέχεται από τους άλλους και δέχεται τα συγχαρητήρια για μια δουλειά χωρίς να αναφέρει τα ονόματα που συμμετείχαν στο project. Την πρώτη φορά που θα γίνει κάτι τέτοιο, θεώρησέ το σαν λάθος. Ανάφερέ της το περιστατικό και ζήτησέ της να ενημερώσει τους άλλους για τη συμβολή σου. Αν δεν το κάνει ή αν αυτό συμβεί ξανά, φρόντισε να πληροφορήσεις η ίδια τους άλλους για τη συμμετοχή σου στο project και μην δεχτείς να ξαναβοηθήσεις το συγκεκριμένο άτομο (εκτός κι αν σε υποχρεώνει η πολιτική της εταιρείας).
Πρέπει να έχετε συνδεθεί για να σχολιάσετε.