Η Ελλάδα σπάει τα ρεκόρ στο Μαραθώνιο Οικονομίας της Shell

Με μεγάλη επιτυχία, ιδιαίτερα για τις τρεις ελληνικές ομάδες, ολοκληρώθηκε ο 27ος  Ευρωπαϊκός Μαραθώνιος Οικονομίας της Shellστην πίστα Eurospeedway, στο Lausitz της Γερμανίας στις 26-28 Μαΐου.

Το Πολυτεχνείο Κρήτης επέστρεψε με ένα ακόμη τρόπαιο, το βραβείο στον Διαγωνισμό Ασφάλειας οχημάτων (ADAC Safety Award). Η ομάδα συμμετείχε για τέταρτη χρονιά στη μεγάλη κατηγορία Urban Concept, φέτος με το εξελιγμένο όχημα πόλης ΕR11 το οποίο διαθέτει κυψέλες καύσιμου υδρογόνου και κινείται με ηλεκτρικό κινητήρα.

Στο νέο όχημα προστέθηκαν αρκετά νέα συστήματα που έφεραν τη διάκριση στην ομάδα, αφού στόχο είχαν τόσο την ασφάλεια, όσο και την συνεχή ενημέρωση του οδηγού και την καταγραφή δεδομένων στην διάρκεια του αγώνα. Η επιτυχία αυτή έχει ακόμα μεγαλύτερη σημασία, καθώς βρέθηκαν στην πρώτη θέση για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, επίτευγμα που επιτυγχάνεται σπάνια από μία ομάδα.


Μάλιστα, η κριτική επιτροπή τόσο από το βάθρο της απονομής όσο και στην ιστοσελίδα του διαγωνισμού τόνισε την αξία της ελληνικής συμμετοχής, αναφέροντας χαρακτηριστικά: Οι κριτές εντυπωσιάστηκαν τόσο από την οργάνωση του χώρου εργασίας της ομάδας όσο και από το όχημα, αφού ξεπερνούσαν όλες τις προσδοκίες σχετικά με τα επίπεδα ασφάλειας.

Επίσης, από την πρώτη μέρα του διαγωνισμού, η ομάδα πέτυχε επίδοση 45 Km/KWh που αντιστοιχεί σε περίπου 430 Km/lt. Βελτίωσε έτσι την περυσινή επίδοσή της και κατατάχθηκε τελικά στην 8η θέση της κατηγορίας της, αφού στο όχημα ER11 έγιναν σημαντικές βελτιώσεις και σε άλλους τομείς, ώστε να αποκτήσει καλύτερη ποιότητα κύλισης και να βελτιωθεί η κατανάλωση καυσίμου.

Χορηγοί της ομάδας ήταν οι: ΤΤΑΝΕΚ LINESAegean AirlinesΝομαρχιακή ΑυτοδιοίκησηΧανίωνΚΤΕΟ ΚρήτηςSimple CityΜιχαηλάκης Sport και χορηγοί επικοινωνίας οι: in.gr και restore.

Το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο εκπροσωπούμενο από την ομάδα Προμηθέας της σχολής Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών(ΗΜΜΥ) κατάφερε να διανύσει 360 km/kwh που ισοδυναμεί με το εντυπωσιακό 3.492 km/lt με το πρωτότυπο ηλεκτρικό όχημα Πυρφόρος στην κατηγορία Plug-in Prototype. Η ομάδα συμμετείχε για τρίτη συνεχόμενη χρονιά, ενώ η επίδοση αυτή τους χάρισε την 7η θέση στην κατηγορία τους και το φυσικά το πανελλήνιο ρεκόρ οικονομίας καυσίμου. Η φετινή τους προσπάθεια ενσωμάτωσε την τεχνογνωσία και τις τεχνολογίες που έχουν αναπτυχθεί εξ ολοκλήρου στο εργαστήριο ηλεκτρικών μηχανών της σχολής, καθώς και την αποκτηθείσα εμπειρία των προηγουμένων δύο ετών σε ένα  βελτιωμένο τρίτροχο όχημα τροφοδοτούμενο από μπαταρίες υψηλής απόδοσης.

Χορηγοί της ομάδας ήταν οι: LaskarisMotors, Ginis ταξίδια και Aegean Airlines

Τέλος, το 2ο ΕΠ.ΑΛ/Σ.Ε.Κ. Αιγάλεω, που συμμετείχε για πρώτη φορά το 2004, διαγωνίστηκε και φέτος με το όχημα Ίρις το οποίο αξιοποιεί κινητήρα εσωτερικής καύσης με καύσιμο βενζίνη στην κατηγορία Prototype και κατάφερε να διανύσει 434 km/lt καταλαμβάνοντας την 38η θέση στην κατάταξη της κατηγορίας της. Η ομάδα δήλωσε ότι η φετινή συμμετοχή τους αφήνει απόλυτα ικανοποιημένους. Οι πολλές δυσκολίες και πριν, αλλά και κατά την διάρκεια του Μαραθωνίου που κατάφεραν να ξεπεράσουν, οι επιτυχημένες και όλο βελτιούμενες αγωνιστικές τους προσπάθειες που έφτασαν σχεδόν την επίδοση του πανελλήνιου ρεκόρ τους από το 2007 στην κατηγορία τους, το πνεύμα συναδελφικότητας, συνεργασίας και ευγενούς άμιλλας ιδιαίτερα μεταξύ των ελληνικών ομάδων, έχουν χαραχτεί βαθιά μέσα τους.

Χορηγοί της ομάδας ήταν οι: 24η Σχολική Επιτροπή του Δήμου Αιγάλεω, Aegean Airlines, Ιαπωνική ΑΕ, Trygons Designs, www.westview.gr και Goldair Cargo.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει...