Αντιμετώπισε την παιδική παχυσαρκία

paidiki-paxysarkia-antimetopisi
Η παιδική παχυραρκία αντιμετωπίζεται ανάλογα με την ηλικία του παιδιού και το αν έχει άλλα θέματα υγείας. Τις περισσότερες φορές απαιτεί αλλαγές στη διατροφή και τα επίπεδα της σωματικής άσκησης.

Τρόποι αντιμετώπισης της παιδικής παχυσαρκίας για παιδιά κάτω των 7 ετών

Για τα παιδιά που είναι μικρότερα των 7 ετών και δεν έχουν άλλα προβλήματα υγείας, ο στόχος της θεραπείας είναι κυρίως η διατήρηση του βάρους παρά η απώλεια κιλών. Αυτή η στρατηγική επιτρέπει στο παιδί ν’ αναπτυχθεί σε ύψος χωρίς να πάρει κιλά, κάνοντας έτσι τον ΔΜΣ σε συνάρτηση με την ηλικία να πέσει σε υγιή επίπεδα. Βέβαια, όταν το παιδί είναι παχύσαρκο, η διατήρηση του βάρους στο στάδιο της ανάπτυξης μπορεί ν’ αποδειχτεί εξίσου δύσκολο εγχείρημα με την απώλεια κιλών σε ενήλικα άτομα.

Τρόποι αντιμετώπισης της παιδικής παχυσαρκίας για παιδιά μεγαλύτερα των 8 ετών

Σ’ αυτή την περίπτωση συνήθως συνιστάται η απώλεια βάρους (όπως και για παιδιά μικρότερα των 7 ετών με συγγενή προβλήματα υγείας). Η απώλεια θα πρέπει να είναι αργή και σταθερή, ξεκινώντας από 0.5 κιλά την εβδομάδα και φτάνοντας μέχρι 0.5 κιλά τον μήνα, ανάλογα με την κατάσταση στην οποία βρίσκεται το παιδί.

Οι μέθοδοι διατήρησης του τρέχοντος βάρους ή της απώλειας βάρους παραμένουν ίδιες: Το παιδί έχει ανάγκη από μια ισορροπημένη διατροφή και από αρκετή σωματική δραστηριότητα. Η επιτυχία της θεραπείας εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την αφοσίωση που θα δείξεις στο να στηρίξεις το παιδί σε αυτές τις αλλαγές. Σκέψου ότι οι διατροφικές συνήθειες και η σωματική άσκηση είναι δύο όψεις του ίδιου νομίσματος: Αν προσεγγίσεις το ένα, θα πρέπει να λάβεις υπόψη και το άλλο.

Υγιεινή διατροφή

Εφόσον οι γονείς είναι αυτοί που προμηθεύονται το φαγητό στο σπίτι, το μαγειρεύουν κι αποφασίζουν τί θα φάει η οικογένεια, από αυτούς εξαρτάται η επιτυχία της αλλαγής των διατροφικών συνηθειών. Θυμήσου ότι ακόμη και οι μικρές αλλαγές μπορούν να κάνουν μεγάλη διαφορά στην υγεία του παιδιού.

  • Αγόρασε περισσότερα φρούτα και λαχανικά. Οι «βολικές» τροφές, όπως μπισκότα, κρακεράκια κι έτοιμα γεύματα, περιέχουν πολλή ζάχαρη και λίπη. Έχε εύκαιρα υγιεινά σνακ και δώσε πρώτα εσύ το καλό παράδειγμα στην υιοθέτηση καλών διατροφικών συνηθειών,
  • Μην χρησιμοποιείς την τροφή ως επιβράβευση ή τιμωρία.
  • Περιόρισε τα σακχαρώδη αναψυκτικά, συμπεριλαμβανομένων των φρουτοχυμών, μιας κι έχουν λίγη θρεπτική αξία σε σχέση με τις πολλές θερμίδες τους. Επίσης, μπορούν να χορτάσουν το παιδί έτσι ώστε να μην φάει ένα ισορροπημένο γεύμα.
  • Καθίστε όλοι μαζί στο τραπέζι. Μετατρέψτε το κάθε γεύμα στη στιγμή που μοιράζεστε νέα και λέτε ιστορίες. Αποθάρρυνε τα παιδιά από το να τρώνε βλέποντας τηλεόραση, μπροστά στον υπολογιστή ή παίζοντας βιντεοπαιχνίδια, γιατί έτσι καταναλώνουν γρήγορα το φαγητό χωρίς να έχουν αίσθηση της ποσότητας.
  • Περιόρισε το φαγητό έξω, ειδικά σε αλυσίδες fast food μιας και οι επιλογές των μενού είναι παχυντικές και περιέχουν πολλά λιπαρά.

Δες πως μπορείς με την άσκηση να αντιμετωπίσεις την παιδική παχυσαρκία…

Μπορεί επίσης να σας αρέσει...

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο