Άγχος: είναι ο αντίπαλος σου στη δουλειά; Νίκησέ τον!

stress-grafeio
Το άγχος στο γραφείο δε μπορεί να φύγει ούτε με διαλογισμό, ούτε με ένα σύντομο υπνάκο. Υπάρχουν άλλοι, απόλυτα πρακτικοί τρόποι. Εμείς καταγράψαμε εδώ 10. Διάβασε τους και διάλεξε αυτούς που σου ταιριάζουν.

1. Σταμάτα να χρησιμοποιείς τη λέξη «στρες».

«Το στρες είναι ένας φορτισμένος όρος: το συνδέεις αυτόματα με τη νευρικότητα, την ένταση και την κούραση» σημειώνει ο Σκοτ Σέπερντ, Ph.D., συγγραφέας του βιβλίου Ποιος έχει το πάνω χέρι; Επίθεση στο μύθο του στρες (Who’s in Charge? Attacking the Stress Myth). Εάν όμως αντιμετωπίζεις τη δουλειά σου ως απαιτητική παρά ως αγχωτική, θα προσεγγίσεις κάθε κατάσταση με πιο προνοητική διάθεση. «Αυτό σε βάζει σε θέση να λύσεις τα προβλήματα, αντί να στέκεσαι σε αυτά»  εξηγεί ο ίδιος.

2. Κατάγραψε τις επιτυχίες σου.

«Όταν παλεύεις να ολοκληρώσεις μια απαιτητική εργασία, είναι εύκολο να ξεχάσεις τι έχεις επιτύχει στο παρελθόν» εξηγεί η Στέισι Σόου Γουέλς, Ph.D., διευθύντρια του Κέντρου Περιστολής Άγχους και Στρες του Σιάτλ. Διατήρησε την απαραίτητη αντικειμενική θεώρησή σου αρχειοθετώντας σε ένα φάκελο τις σημειώσεις και τα e-mail από προϊσταμένους και συναδέλφους στα οποία επισημαίνουν πόσο καλή δουλειά έχεις κάνει. «Αυτό θα σε βοηθήσει να αμφισβητείς ορισμένες σκέψεις που σου προκαλούν άγχος, όπως “Θα αποτύχω” ή “Ποτέ δε θα τα καταφέρω”, και να νιώσεις αρκετά σίγουρη ώστε να φέρεις σε πέρας το τελευταίο σου έργο» τονίζει η ίδια. Επιπλέον, αυτό το αρχείο θα σου δώσει κίνητρα όταν θα είσαι έτοιμη να ψάξεις για άλλη εργασία.

3. Πάρε στα χέρια σου τον έλεγχο του e-mail σου.

«Το e-mail είναι μία από τις σημαντικότερες παρεμβολές στην εργάσιμη μέρα σου. Όταν αποσπάται η προσοχή μας, δύσκολα τελειώνουμε οτιδήποτε, πράγμα που μας απογοητεύει και μας στρεσάρει περισσότερο» εξηγεί η Mάρσα Έγκαν, συγγραφέας του βιβλίου Κάνοντας τις καλές επαγγελματικές συναντήσεις τέλειες (Making Good Meetings Great). Απαλλάξου από αυτό τον εθισμό: απενεργοποίησε τον ήχο στον υπολογιστή σου, ώστε να μην ακούς το επίμονο «ντιν» κάθε φορά που έχεις νέο ηλεκτρονικό μήνυμα. «Έπειτα, αφιέρωσε μερικά λεπτά κάθε μία ή δύο ώρες για να ελέγχεις τα e-mail σου», συμβουλεύει η ίδια και συμπληρώνει: «Κάνεις περισσότερα πράγματα αν εστιάζεσαι σε ένα καθήκον κάθε φορά και έτσι παραμένεις ψύχραιμη».

Μπορεί επίσης να σας αρέσει...