Πως δε θα παχύνεις αν κόψεις το κάπνισμα (σίγουρα)

otan-kopseis-to-kapnisma

Μη φοβάσαι τη ζυγαριά

Δεν θα πούμε ψέματα. Όταν κόψεις το κάπνισμα ενδέχεται να πάρεις λίγα κιλά – σκέψου όμως πως αυτό είναι το ελάχιστο αντίτιμο για το καλό που θα κάνεις στην υγεία σου (και την ομορφιά σου και τις προσπάθειες για αντιγήρανση!) με τη διακοπή του καπνίσματος. Η διατροφική προσέγγιση στο πως δε θα παχύνεις αν κόψεις το κάπνισμα συνοψίζεται στις παρακάτω πρακτικές συμβουλές:

– Επιδίωξε να τρως τακτικά (π.χ. κάθε 3 – 4 ώρες) στη διάρκεια της ημέρας και μάλιστα φαγητό ή σνακ που ετοιμάζεις μόνη σου. Προτίμησε τρόφιμα με χαμηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά και ζάχαρη, αλλά υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες. Με τον τρόπο αυτό διατηρείται σταθερό το επίπεδο του σακχάρου στον οργανισμό σου και γλιτώνεις τις λιγούρες.

– Ένα μυστικό για τον έλεγχο του βάρους είναι να επικεντρώνεσαι σε αυτά που μπορείς να φας και όχι σε αυτά που «απαγορεύονται». Γέμισε το ψυγείο (στο σπίτι και στο γραφείο) με ποικιλία πολύχρωμων φρούτων, γιαούρτια χαμηλών λιπαρών και λαχανικά, όπως αγγούρι, καρότα, φύλλα μαρουλιού ή αντίβ (σικορέ) στα οποία θα καταφεύγεις για τσιμπολόγημα.

– Στα κύρια γεύματα προτίμησε όσπρια, άπαχα κρέατα και ψάρι με λαχανικά και περιόρισε τις μερίδες των δημητριακών προϊόντων – και προτίμησε να είναι ολικής άλεσης.

– Έχε πρόχειρα σνακ για τσιμπολόγημα με λίγες θερμίδες. Η ιδανική επιλογή είναι μπαστουνάκια από αγγούρι, καρότο, σέλινο ή μεγάλα κομμάτια ωμών λαχανικών (όπως το κόκκινο και λευκό λάχανο) τα οποία μπορείς να περιχύσεις με άφθονο λεμόνι ή λίγο ξύδι μπαλσάμικο και να τα τσιμπολογάς κάθε φορά που θέλεις να καπνίσεις ή να βάλεις κάτι στο στόμα σου.

– Μια καλή ιδέα που μειώνει την όρεξη είναι να πίνεις 1 – 2 ποτήρια νερό ή κάποιο ρόφημα χωρίς ζάχαρη 10 – 20 λεπτά πριν ή μετά κάθε γεύμα ή σνακ.

– Αν θέλεις οπωσδήποτε γλυκό διάλεξε ένα με περιορισμένες θερμίδες όπως ζελέ ή κρέμα καραμελέ (ιδέα: φτιάξε την κανονική ποσότητα και συνταγή και μοίρασέ τη στα διπλάσια μπολ κόβοντας έτσι στη μέση τις θερμίδες κάθε γλυκού). Εναλλακτικά μπορείς να φας μια μπάρα δημητριακών, που εκτός απ’ τη γλυκιά της γεύση θα ενισχύσει τον οργανισμό σου με βιταμίνες και φυτικές ίνες.

– Και τέλος, βούρτσιζε τα δόντια σου μετά από κάθε γεύμα για να μειωθεί η επιθυμία για γλυκό ή/και τσιγάρο.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει...

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο