4 μύθοι για τον μεταβολισμό



μύθοι για τον μεταβολισμό
Αυτοί είναι τέσσερις διαδεδομένοι μύθοι για τον μεταβολισμό ανάπαυσης (ο αριθμός θερμίδων που καις σε κατάσταση ακινησίας) και μαζί η αλήθεια για το τί ισχύει πραγματικά. Διαβάζοντας ίσως συνειδητοποιήσεις ότι δεν γνωρίζεις τα πάντα για τον μεταβολισμό σου και πώς μπορείς να τον ενεργοποιήσεις, αλλά πως όταν πρόκειται για το «καμίνι του λίπους», τα πράγματα είναι κάπως πιο περίπλοκα.

  1. Τα λεπτά άτομα έχουν πιο γρήγορο μεταβολισμό. Βασικά, ισχύει το αντίθετο: «Όσο περισσότερο ζυγίζεις, τόσο περισσότερο οξυγόνο χρειάζονται οι μυς για να υποστηρίξουν το βάρος σου και όλες τις λειτουργίες του οργανισμού», εξηγεί ο Jason Karp, Ph.D., συγγραφέας του Running for Women. Γι’ αυτό αν χάσεις βάρος, ο μεταβολισμός σου επιβραδύνει.
  2. Άτομα με το ίδιο βάρος μπορούν να έχουν διαφορετικό μεταβολικό ρυθμό. Σύμφωνα με τον Karp, ο μεταβολισμός δεν είναι σαν το δαχτυλικό αποτύπωμα, δηλαδή δεν υπάρχει μεγάλη διαφορά στον μεταβολικό ρυθμό ανάπαυσης ανάμεσα σε άτομα ίδιων διαστάσεων και φύλου.
  3. Τα βάρη βοηθούν στην ενίσχυση του μεταβολισμού. Υπάρχουν διάφοροι μύθοι για τον μεταβολισμό γύρω από το πώς μπορεί να ενισχυθεί. Παρότι κάποιες έρευνες έχουν καταλήξει στο συμπέρασμα ότι τα βάρη βοηθούν, αντίστοιχος αριθμός ερευνών βρήκαν ότι υπάρχει μικρός – αν όχι κανένας – συσχετισμός, λέει ο Karp. «Και από τις έρευνες που έδειξαν μια αύξηση στον μεταβολισμό, το αποτέλεσμα είναι σχετικά μικρό, της τάξεως περίπου 30 – 100 θερμίδων τη μέρα. Τώρα, σύγκρινε αυτό το ποσό με τις 3.500 θερμίδες που απαιτούνται για την καύση μισού κιλού λίπους». Η μικρή καύση λίπους παρατηρείται κυρίως στις γυναίκες που δεν διαθέτουν τις ορμόνες για να αποκτήσουν μεγάλη μυϊκή μάζα.
  4. Ο ανθρώπινος μεταβολισμός έχει εξελιχθεί από την εποχή των σπηλαίων. Μπορεί να σου κάνει έκπληξη, αλλά οι ίδιοι παράγοντες που καθόριζαν τον μεταβολικό ρυθμό των κυνηγών προγόνων μας, συμβάλλουν στη δημιουργία του μεταβολισμού μας σήμερα. «Ως άνθρωποι, τείνουμε να σκεφτόμαστε αλαζονικά πιστεύοντας ότι μερικές εβδομάδες ή μήνες εξάσκησης στο γυμναστήριο μπορούν να αλλάξουν τον μεταβολικό ρυθμό ανάπαυσης που έχει διαμορφωθεί εδώ και εκατομμύρια χρόνια εξέλιξης», λέει ο Karp. «Οι άνθρωποι των σπηλαίων έκαιγαν περισσότερες θερμίδες γιατί ήταν πιο δραστήριοι, αλλά ας μην ξεχνάμε ότι ο μεταβολικός ρυθμός ανάπαυσης αντιπροσωπεύει την ποσότητα ενέργειας που το σώμα χρειάζεται για να επιβιώσει, και αυτός δεν έχει αλλάξει».

Εννοείται πως το να καταρριφθούν αυτοί οι μύθοι για τον μεταβολισμό δεν πρέπει αν συνοδευτεί από το να παρατήσεις το πρόγραμμα γυμναστικής και να αρχίσεις να τρέφεσαι με junk food. Μπορεί να μην είσαι σε θέση να αλλάξεις δραστικά τον μεταβολισμό ηρεμίας σου, αλλά η σωματική άσκηση και η υγιεινή διατροφή παραμένουν ο Ν.1 τρόπος για να μείνεις υγιής, να αισθάνεσαι ευεξία και να χάσεις βάρος.


Δείτε επίσης:



Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο