Ο ιδρώτας και το αδυνάτισμα: ποια σχέση έχουν;



idrotas-kai-adynatisma
Ο ιδρώτας και το αδυνάτισμα είναι θέμα για το οποίο μάλλον έχεις ακούσει πάρα πολλά. Ίσως σου έχουν πει ότι ο ιδρώτας είναι ένδειξη ότι ο οργανισμός «καίει» περισσότερο. Ίσως ότι όταν ιδρώνεις αποβάλλεις τοξίνες. Άραγε τι από αυτά ισχύει και σε τι βαθμό;

Άκουσες ότι: Αν ιδρώνεις πολύ κατά τη διάρκεια της γυμναστικής, καις περισσότερες θερμίδες.

Η αλήθεια είναι: «Δεν είναι παρά μία ψευδαίσθηση, αφού η καύση των θερμίδων εξαρτάται αποκλειστικά από την ένταση της γυμναστικής», λέει η Liz Neporent, ειδική υγείας και fitness κι εκπρόσωπος του Αμερικανικού Συμβουλίου Άσκησης. Η εφίδρωση μπορεί να σε κάνει να πιστεύεις ότι δουλεύεις πιο σκληρά, αλλά για να κάψεις περισσότερες θερμίδες οι μυς σου πρέπει να καταβάλλουν περισσότερη προσπάθεια, η καρδιά πρέπει να χτυπήσει γρηγορότερα και ο ρυθμός των αναπνοών πρέπει να αυξηθεί, λέει η Neporent.
Αναρωτιέσαι γιατί η ζυγαριά δείχνει ότι έχασες βάρος έπειτα από ένα έντονο πρόγραμμα… εφίδρωσης; «Αρχικά, όταν ιδρώνεις περισσότερο χάνεις πιο πολύ βάρος», λέει η Neporent, «αλλά πρόκειται για απώλεια υγρών που αναπληρώνεται με την πρόσληψη υγρών».
Και τί ισχύει σχετικά με τις φήμες που θέλουν τη θερμότητα να εγγυάται μεγαλύτερη ελαστικότητα; Μπορεί να μην είναι και τόσο καλή ιδέα σύμφωνα με την Amy Dixon, trainer των διασημοτήτων και φυσιολόγος της άσκησης. «Όχι μόνο η άσκηση σε περιβάλλον θερμότητας μπορεί να αποδειχτεί επικίνδυνη, αλλά μπορεί να οδηγήσει σε υπερβολικά βαθιές στάσεις (γιόγκα), τόσο βαθιές που θα χρειαστείς κάποιον να έρθει να σε βγάλει!».
Συμπέρασμα: Ο ιδρώτας και το αδυνάτισμα δεν πηγαίνουν απαραίτητα μαζί. Έχει διαφορά το να ζεσταίνεσαι και να ιδρώνεις λόγω της έντασης της άσκησης με το να αναζητάς εξωτερικές πηγές επιπρόσθετης θερμότητας για να κάψεις περισσότερες θερμίδες ή να έχεις μεγαλύτερη ελαστικότητα.

 

Άκουσες ότι: Ο ιδρώτας είναι απαραίτητος στο αδυνάτισμα, αφού η εφίδρωση είναι ο κύριος τρόπος να αποβάλλεις τις τοξίνες.  

Η αλήθεια: Μπορεί να είναι αλήθεια ότι ένα μικρό ποσοστό τοξινών απομακρύνονται από το σώμα μέσω των ιδρωτοποιών αδένων, αλλά ουσιαστικά πρόκειται μονάχα για το 1% της συνολικής ποσότητας, λέει η Liz Neporent. «Ο πρωταρχικός ρόλος της εφίδρωσης είναι η ρύθμιση της θερμοκρασίας του σώματος. Τα κύρια όργανα που ευθύνονται για την έκκριση τοξινών είναι ο γαστρεντερικός σωλήνας (στομάχι, λεπτό και παχύ έντερο, και οισοφάγος), το συκώτι, τα νεφρά, το ανοσοποιητικό σύστημα και οι πνεύμονες».
Συμπέρασμα: Η εφίδρωση με την αποτοξίνωση έχουν την ίδια σχέση που έχει ο ιδρώτας με το αδυνάτισμα, δηλαδή πάρα πολύ μικρή. Το να ιδρώνεις αρκετά ενώ γυμνάζεσαι είναι ευεργετικό για το σώμα σου, αλλά κάν’ το για να νιώσεις ευεξία και να είσαι πιο υγιής και όχι για να αποτοξινωθείς.

 

 

 


Δείτε επίσης:



Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο