Πώς ο γλυκαιμικός δείκτης σε βοηθά να αδυνατίσεις;



glykaimikos-deiktis
Ο γλυκαιμικός δείκτης δείχνει πόσο επηρεάζουν οι υδατάνθρακες που καταναλώνουμε το ρυθμό αύξησης της γλυκόζης του αίματος. Οι απλοί υδατάνθρακες που βρίσκονται κυρίως στη ζάχαρη, στο μέλι, το γάλα, τα φρούτα και στους χυμούς αυξάνουν τα επίπεδα της γλυκόζης του αίματος με ταχύτερο ρυθμό σε σχέση με τους σύνθετους υδατάνθρακες, τους οποίους βρίσκουμε στα ζυμαρικά, στις πατάτες, στο ρύζι, το ψωμί, τα όσπρια και τα δημητριακά. Ο γλυκαιμικός δείκτης σε βοηθά να καταλάβεις πόσο αυξάνονται τα επίπεδα του σακχάρου στο αίμα περίπου 2-3 ώρες μετά την κατανάλωση τροφίμων. Είναι δε ιδιαίτερα χρήσιμος σε διαβητικούς ασθενείς που προσπαθούν να ρυθμίσουν το σάκχαρό τους.

Η σημασία του γλυκαιμικού δείκτη

Με την αύξηση του σακχάρου στο αίμα αυξάνεται απότομα και η ινσουλίνη. Ο οργανισμός σου καταλήγει να αποθηκεύει λίπος, ενώ η μακροχρόνια λήψη τροφών με υψηλό γλυκαιμικό δείκτη μπορεί να τον οδηγήσει σε αντίσταση στην ινσουλίνη και σακχαρώδη διαβήτη. Παράλληλα, όσο πιο απότομα αυξάνεται η γλυκόζη τόσο πιο απότομα πέφτει στη συνέχεια, με αποτέλεσμα να πεινάς γρηγορότερα όταν φας, για παράδειγμα, ένα γλυκό. Ο γλυκαιμικός δείκτης σε βοηθά να ελέγξεις τις τροφές που θα καταναλώσεις και να κάνεις εξυπνότερες επιλογές γευμάτων που δε θα σε φέρουν αντιμέτωπη με τις παραπάνω καταστάσεις.

Οι τιμές του γλυκαιμικού δείκτη

Ένα τρόφιμο θεωρείται ότι έχει χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη όταν αυτός έχει τιμή μέχρι 40, μέτριο όταν η τιμή του φτάνει μέχρι το 70 και υψηλό όταν ξεπερνάει το 70. Παρακάτω θα βρεις τιμές για κάποια βασικά τρόφιμα, έτσι ώστε να γνωρίζεις τι καταναλώνεις και τι να αποφεύγεις.

Έξυπνοι τρόποι να μένει ο γλυκαιμικός δείκτης χαμηλά

– Προτίμησε τα φρούτα που δεν έχουν ωριμάσει ακόμη πλήρως, καθώς παρουσιάζουν χαμηλότερο γλυκαιμικό δείκτη.

– Το μαγείρεμα μπορεί να αυξήσει το γλυκαιμικό δείκτη. Για παράδειγμα, όσο περισσότερο βράζεις τα μακαρόνια τόσο ανεβάζεις το δείκτη. Προτίμησέ τα al dente!

– Οι φυτικές ίνες καθυστερούν την απορρόφηση της γλυκόζης και έτσι μειώνουν το δείκτη, γι’ αυτό προτίμησε να συνοδεύεις το γεύμα σου με πράσινη σαλάτα.

– Μαζί με την επεξεργασία μιας τροφής ανεβαίνει και ο γλυκαιμικός δείκτης της. Τα προϊόντα ολικής αλέσεως θα πρέπει γι’ αυτόν το λόγο να μπουν πρώτα στη λίστα σου.

Ο γλυκαιμικός δείκτης των τροφίμων

Τροφές με χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη

Πολύσπορο ψωμί 43
Δημητριακά πρωινού ολικής αλέσεως 34
Μακαρόνια ολικής αλέσεως 42
Μήλο 38
Αχλάδι 38
Ροδάκινο 42
Μπανάνα 52
Πορτοκάλι 42
Φράουλα 40
Σταφύλια 53
Αρακάς 48
Βραστό καλαμπόκι 48
Καρότα βραστά 41
Γλυκοπατάτα ψητή 46
Ρεβίθια 28
Γίγαντες 31
Φακές 44
Φάβα 32
Μαυρομάτικα φασόλια 42
Άπαχο γάλα 32
Μαύρη σοκολάτα 41

Τροφές με μέτριο γλυκαιμικό δείκτη

Κεράσια 63
Βερίκοκο 57
Σύκα ξερά 61
Σταφίδες(σουλτανίνα) 56
Άγριο ρύζι 57
Ρύζι μπασμπάτι 58
Ρύζι αρμπόριο 69
Νιφάδες βρώμης 57
Πίτα για σουβλάκι 57
Μπισκότα με φυτικές ίνες 59
Κρουασάν σκέτο 67
Πορτοκαλάδα αναψυκτικό 68

πηγή:helloladies.gr


Δείτε επίσης:



Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο