Όσοι από εμάς είναι αρκετά μεγάλοι για να θυμηθούμε την τηλεοπτική σειρά του Batman στη δεκαετία του ’60 του Άνταμ Γουέστ, την pop-” γραφικά, έχουν δει από τότε το Caped Crusader να πετάει πολύ – αν και όχι απαραίτητα προς τη σωστή κατεύθυνση.
Ο Τζορτζ Κλούνεϊ, ο Βαλ Κίλμερ, ο Μάικλ Κίτον, ο Κρίστιαν Μπέιλ καιο Μπεν Άφλεκ είναι μεταξύ των σταρ που έπαιξαν στη συνέχεια τη μάστιγα του υποκόσμου του Γκόθαμ Σίτι και τώρα, στην τελευταία δημοσιονομική επανεκκίνηση του franchise της The Batman, είναι σειρά του Βρετανού ηθοποιού Ρόμπερτ Πάτινσον.
Είναι μια χαρά τόσο ως δισεκατομμυριούχος Μπρους Γουέιν όσο και ως alter ego που καταστρέφει το έγκλημα, αν και η εξωφρενική διάρκεια αυτής της ταινίας μόλις λίγα λεπτά κάτω από τρεις ώρες, με έκανε να νοσταλγήσω τοn Batman και του κολλητού του Robin στην παλιά τηλεοπτική έκδοση.
Ακριβώς όταν νομίζετε ότι η ιστορία έχει ολοκληρωθεί, αυταπατάστε. Ο Batman είναι και πάλι εδώ.
Ο σκηνοθέτης Matt Reeves, ο οποίος χρειάστηκε 36 λεπτά λιγότερα για να επιλύσει το The War for The Planet of the Apes (2017), προφανώς αποφάσισε ότι αυτή τη φορά έπρεπε να επεκτείνει το αφηγηματικό του έργο.
Εξάλλου, διάσημοι, όπως ο Κρίστοφερ Νόλαν και ο Τιμ Μπάρτον, έχουν ήδη γυρίσει ταινίες του Μπάτμαν με μεγάλη επιτυχία, οπότε τι καλύτερο να δημιουργήσετε μια ακόμη μεγαλύτερη ταινία – για να μπορέσει να πάρει τα εύσημα του κοινού.
Το κρίμα είναι ότι υπάρχει μια ταινία που εξελίσσεται λίγο περισσότερο από δύο ώρες – Ουφφ! – για να ξεφύγουμε από τον σχεδόν τρίωρο . Δυστυχώς, όταν τεντώνετε ένα αφηγηματικό τόξο, ή μάλιστα οποιοδήποτε τόξο, καταλήγετε σε μια επίπεδη γραμμή. Έτσι είναι εδώ.
Απόλαυσα τις δύο παράλληλες ιστορίες της ταινίας – μια στην οποία ο Batman μπερδεύεται με τον όχλο της Gotham City με επικεφαλής τον Carmine Falcone (John Turturro) και μια άλλη στην οποία προσπαθεί να εντοπίσει έναν κατά συρροή δολοφόνο γνωστό μόνο ως Riddler (Paul Dano) – αλλά και οι δύο καταλήγουν σε τέλμα πολύ πριν τελειώσουν τα 176 λεπτά.
Ο Πάτινσον υποδύεται τον Μπρους ως έναν θλιβερό, βασανισμένο νεαρό άνδρα, που εξακολουθεί άβολα να συγκινείται από τον αιχμάλωτο μέντορά του και τον αντικαταστάτη του πατέρα του Άλφρεντ (Άντι Σέρκις) και βασικά πολύ σαθρός και μίζερος για να μπορεί κανείς να συνδυάσει δύο με τον μασκοφόρο άγρυπνο να συνεχίζει να τρέχει κάθε φορά που εμφανίζεται ένα μοτίβο νυχτερίδας, φωτισμένο στον νυχτερινό ουρανό.
Η βασική προϋπόθεση αυτής της ταινίας είναι ότι ο Μπάτμαν δεν είναι ακόμη ένας ολοκληρωμένος μαχητής του εγκλήματος. Εξακολουθεί να βρίσκει στα πόδια του -δεν είναι εύκολο σε αυτόν ο βαρύς χιτώνας- και έτσι συμμαχεί με μια σέξι αλλά πικραμένη σερβιτόρα, τη Selina (Zoe Kravitz). Εργάζεται στο άθλιο νυχτερινό μαγαζί που διευθύνει ένας μαφιόζος που λέγεται Oswald Cobblepot (ένας αγνώριστος Colin Farrell) και παρόλο που όλοι οι λάτρεις των κόμικ τους γνωρίζουν καλύτερα ως The Penguin και εκείνη ως Catwoman, αυτό σημαίνει ότι αυτά τα παρατσούκλια, ακόμη δεν τα έχουν λάβει σε αυτή την εκδοχή της ταινίας.
Υπάρχει μια εντυπωσιακή έλλειψη χιούμορ παντού, αλλά ένα ευχάριστο κλείσιμο του ματιού στο κοινό όταν ο Όσβαλντ, με τα πόδια του δεμένα μεταξύ τους, αναγκάζεται να κουνιέται σαν ένα συγκεκριμένο υδρόβιο πουλί που δεν πετάει.
Εν τω μεταξύ, ένας σαδιστής ψυχοτρόμος καταρρίπτει βάναυσα το υψηλό και ισχυρό αλλά ανεπανόρθωτα διεφθαρμένο της Gotham City, ξεκινώντας από τον δήμαρχο (Rupert Penry-Jones). Αφήνει έναν ανατριχιαστικό γρίφο σε κάθε σκηνή δολοφονίας, ένας από τους πολλούς λόγους για τους οποίους ο Μπάτμαν μοιάζει περισσότερο με ψυχολογικό φιλμ νουάρ παρά με ταινία υπερήρωων, δανειζόμενος σχεδόν εξίσου ευδιάκριτα από ταινίες όπως το The Silence of the Lambs (1991) και το Seven (1995) όπως συμβαίνει από την πιο εμφανή επιρροή του, την τριλογία του Νόλαν The Dark Knight.
Αλλά εκεί που ο Σκοτεινός Ιππότης (2008) είχε έναν αξεπέραστο κακό στον Τζόκερ του Χιθ Λέτζερ, αυτή η ταινία δημιουργεί πρόβλημα στον εαυτό της κρατώντας τον κύριο δαίμονά της μακριά μας (λαμπρός όπως είναι ο Ντάνο) σχεδόν μέχρι το τέλος. Ένα άλλο θέμα που προκαλεί αίσθηση είναι η φωνή του Μπάτμαν, ένα είδος μονότονου ψίθυρου. Όταν λέει για τη γεμάτη εγκλήματα μητρόπολη ότι «ίσως είναι πέρα από τη σωτηρία», το άκουσα ως «ίσως είναι η Beyonce», κάτι που φαινόταν σαν μια πραγματικά εκπληκτική εικασία ως προς την ταυτότητα του δολοφόνου.
Ωστόσο, μόλις τα αυτιά σας συντονιστούν, αλλά και τα μάτια σας, για εκείνο το θέμα, καθώς το φως της ημέρας σχεδόν δεν υπάρχει, υπάρχουν πολλά να απολαύσετε στο The Batman. Υπάρχει απίθανη ατμόσφαιρα, και για όσους γνωρίζουν τη σπουδαία πόλη του Λίβερπουλ, το μπόνους δίνεται στους κασκαντέρ του Γκόθαμ. Αλλά τίποτα από αυτά δεν μπορεί να μετριάσει την πρόκληση για την ουροδόχο κύστη όταν – eeek! – συνειδητοποιείς ότι είσαι εκεί πάνω από δυόμισι ώρες, με 25 λεπτά ακόμα.
Είμαι η Niki και λέω με σιγουριά ότι οι άποψη του καθενός είναι υποκειμενική. Δείτε το και βγάλτε τα δικά σας συμπεράσματα και καλή θέαση. Ο σχολιασμός είναι του κριτικού κινηματογράφου Brian Viner