5 πολύ συχνά προβλήματα που έχουν τα παιδιά. Βοηθήστε τα!

provlimata-thlimena-paidia
Έχουν και τα παιδιά τα προβλήματα τους και παρόλο που μερικές φορές φαίνονται ασήμαντα σε εσάς για εκείνα είναι αιτίες να είναι θλιμμένα, θυμωμένα ή και αντιδραστικά. Παρακάτω είναι πέντε από τις πιο συχνές δύσκολες καταστάσεις που περνάνε τα παιδιά και μερικές ιδέες να τα βοθήσετε να τις αντιμετωπίσουν.

Το πρόβλημα

«Η αδερφή μου με τρελαίνει! Τί μπορώ να κάνω;»

Τι μπορείτε να του/της πείτε

« Είναι απόλυτα φυσιολογικό να διαφωνείς με τα αδέρφια σου. Αποτελεί κάτι σαν «εργοστασιακή ρύθμιση». Δοκίμασε να της μιλήσεις και να βρείτε έναν τρόπο να λύσετε το πρόβλημα από κοινού ώστε να είστε και οι δύο ευτυχισμένοι. Προσπαθήστε και οι δύο να συμπεριφέρεστε καλά μεταξύ σας Κάθε φορά που θες να της κάνεις κάτι, σκέψου αν θα ήθελες να το κάνει εκείνη σε εσένα. Κι αυτή πρέπει να σκέφτεται το ίδιο- θα της μιλήσω κι εγώ.

Για να εκτονώσεις τα νεύρα όταν δεν αισθάνεσαι ήρεμος/η, δοκίμασε να κάνεις κάποια δραστηριότητα, όπως το να πας για έναν περίπατο, ή να παίξεις με τον σκύλο. Η κίνηση «βάζει μπρος» την καρδιά και βοηθά να διοχετευτεί το στρες.

Αν, όμως, δεν μπορείτε να βρείτε εύκολα μια λύση, να ξέρετε ότι ίσως χρειαστεί να κρατήσετε λίγη απόσταση ασφαλείας μεταξύ σας. Μην ανησυχείς. Όταν μεγαλώσετε θα σταματήσετε να μαλώνετε!»
provlimata-sto-sxoleio
Το πρόβλημα

«Είμαι χάλια στο μπάσκετ και θέλω να τα παρατήσω. Υπάρχει κανένας λόγος να συνεχίσω να παίζω;»

Τι μπορείτε να του/της πείτε

« Σε κανέναν δεν αρέσει να κάνει πράγματα στα οποία δεν είναι καλός. Όμως, παίζεις πράγματι τόσο άσχημα ή είχες απλώς ένα-δύο κακά παιχνίδια; Ακόμη και οι επαγγελματίες τυχαίνει να έχουν κακά παιχνίδια. Αλλά δεν τα παρατάνε. Συνεχίζουν να παίζουν γιατί αγαπούν το παιχνίδι. Οπότε, σκέψου πόσο σου αρέσει αυτό που κάνεις, είτε λέγεται μπάσκετ είτε μουσική ή οτιδήποτε. Ίσως, αν σταματήσεις να ανησυχείς για την απόδοσή σου και χαλαρώσεις, να καταφέρεις να απολαύσεις την εξάσκηση και το παιχνίδι. Η άσκηση αυτή κάνει καλό και στο σώμα σου.

Βέβαια, αν το να παίζεις σου προκαλεί τέτοιο άγχος και επηρεάζει τόσο πολύ τη διάθεσή σου (αν δηλαδή μισείς τα παιχνίδια και την εξάσκηση), τότε ίσως θα πρέπει να κάνεις ένα διάλειμμα και να δοκιμάσεις κάποιο άλλο άθλημα που να σου ταιριάζει περισσότερο.

Θυμήσου πως το ζητούμενο δεν είναι να είσαι τέλειος/α ή να είσαι η καλύτερος/η. Είναι να πηγαίνεις εκεί για να ασκείσαι και να περνάς καλά.»

Το πρόβλημα

«Μόλις γράφτηκα σε ένα καινούριο σχολείο και το μισώ. Μπορείς να με βοηθήσεις να …εξαφανιστώ;»

Τι μπορείτε να του/της πείτε

« Είναι πολύ δύσκολο να είσαι ο καινούριος μαθητής. Νιώθεις πως όλοι οι άλλοι έχουν φίλους κι εσύ δεν ταιριάζεις πουθενά. Η προσαρμογή ίσως πάρει χρόνο αλλά μπορείς να τα καταφέρεις. Και όχι με το να εξαφανιστείς. Το κόλπο είναι να βγαίνεις έξω και να κάνεις πράγματα αντί να μένεις σπίτι βλέποντας τηλεόραση ή σερφάροντας στο ίντερνετ.

Τί σου άρεσε να κάνεις στο παλιό σου σχολείο; Σπορ; Μουσική; Σκάκι; Θέατρο; Δήλωσε συμμετοχή σε κάποια ομάδα ή λέσχη του καινούριου σου σχολείου και βρες παιδιά που μοιράζονται τα ίδια ενδιαφέροντα μ’ εσένα.

Αν συναντήσεις ενδιαφέροντα παιδιά στην τάξη ή στο διάλειμμα, βρες το θάρρος και ρώτησέ τα αν θέλουν να κάνετε παρέα. Θέσε στον εαυτό σου μια πρόκληση και πες «Γεια» σε ένα νέο άτομο κάθε μέρα. Μπορούμε αν θες να πάμε μια βόλτα και μπορεί να συναντήσεις έναν καινούριο φίλο στη γειτονιά. Πήγαινε στο πάρκο με το σκέιτμπορντ ή παίξε στην παιδική χαρά. Η άσκηση σε βοηθά να έχεις καλή διάθεση και ίσως βρεις άλλα παιδιά που κάνουν το ίδιο.  Μπορείς ακόμα να ζητήσεις βοήθεια από τους καθηγητές σου. Σίγουρα θα σε βοηθήσουν να βρεις ομάδες και παιδιά που μοιράζονται κοινά ενδιαφέροντα μ’ εσένα ώστε να μπορέσεις να κάνεις καινούριους φίλους.»

Το πρόβλημα

«Η κολλητός/ή μου δεν μου μιλάει πια. Έχει ένα σωρό καινούριους φίλους τώρα. Μήπως πρέπει να τον/την ρωτήσω τί έκανα;»

Τι μπορείτε να του/της πείτε

«Αυτή είναι μια δύσκολη κατάσταση. Αν η φίλος/η σου σημαίνει πραγματικά πολλά για εσένα θα ήταν καλό να του/της πεις ότι πλήγωσε τα αισθήματά σου. Μπορείς να τον/την ρωτήσεις γιατί δεν θέλει πια να κάνετε παρέα.

Αλλά θυμήσου ότι καθώς μεγαλώνεις είναι φυσικό να αλλάζουν οι φίλοι σου. Στα παιδιά αρχίζουν να αρέσουν νέα πράγματα και γίνονται φίλοι με όσους μοιράζονται τα ίδια ενδιαφέροντα. Ίσως ο/η φίλος/η σου να βρήκε απλώς παιδιά με τα οποία έχει πιο πολλά κοινά απ’ ότι μαζί σου. Δεν φταις εσύ και αυτό δεν σε κάνει κακό άτομο.

Δοκίμασε να κάνεις καινούριες φιλίες που να σας αρέσουν τα ίδια πράγματα και να κάνετε παρέα μαζί. Έτσι, δεν θα χρειάζεται ν’ ανησυχείς για όσους έχουν απομακρυνθεί από τη ζωή σου.

Στο μεταξύ, αν νιώθεις μοναξιά, μπορείς να βγαίνεις μαζί μας. Η κουβέντα και η βόλτα θα σε κάνουν να αισθανθείς καλύτερα. Και είναι προτιμότερα από το να κλείνεσαι σπίτι χαζεύοντας στον καναπέ ή τρώγοντας junk food.»

Το πρόβλημα

«Νομίζω ότι η δασκάλα μου δεν με συμπαθεί. Δεν ξέρω τι έχω κάνει αλλά πώς θα αλλάξω τα πράγματα;»

Τι μπορείτε να του/της πείτε

«Το σχολείο είναι αρκετά σκληρό από μόνο του χωρίς να χρειάζεται να νιώθεις ότι η δασκάλα σου ψάχνει αφορμή για να σου κάνει παρατήρηση. Το άγχος δε θα σε αφήνει να συγκεντρώνεσαι και αυτό ίσως επηρεάσει και την απόδοσή σου. Ίσως θα μπορούσαμε να της μιλήσουμε κι εμείς και να βοηθήσουμε να λυθεί κάποια παρεξήγης, αν και νομίζω ότι μάλλον η δασκάλα σου σε συμπαθεί, αλλά δε στο δείχνει με τρόπους που έχεις μάθει να αναγνωρίζεις σαν θετικούς. Είμαστε σίγουροι ότι πολύ σύντομα τα πράγμαα θα βελτιωθούν.»

Μπορεί επίσης να σας αρέσει...