Έχεις καθυστέρηση περιόδου; Τι μπορεί να σημαίνει;



kathisterisi-periodou
Η καθυστέρηση περιόδου συνδυάζεται πολύ συχνά με μια πιθανή εγκυμοσύνη.  Ωστόσο δεν είναι αυτός ο μοναδικός λόγος για τον οποίο η περίοδος σου σε κρατά σε αναμονή… Δες άλλες συχνές αιτίες.

Πιθανές αιτίες για καθυστέρηση περιόδου

Άλλαξε κάτι στην καθημερινότητά σου; Μήπως άλλαξες δουλειά; Μετακόμισες; Πήγες διακοπές; Ο οργανισμός σου μπορεί να χρειάζεται λίγο χρόνο για να προσαρμοστεί σε μια αλλαγή στην καθημερινότητά σου και αυτό μπορεί να επηρεάσει τον κύκλο σου και να προκαλέσει καθυστέρηση περιόδου ειδικά αν η αλλαγή έγινε τις μέρες που κανονικά θα είχες ωορρηξία.

Περνάς περίοδο έντονου άγχους; Τα συναισθήματά σου και ιδιαίτερα το άγχος μπορεί να επηρεάσουν την κανονικότητα της περιόδου σου. Και αν έχεις αγχωθεί γιατί έχεις καθυστέρηση περιόδου, αυτό θα μπορούσε να επιμηκύνει περισσότερο την καθυστέρηση! Αν το άγχος γενικά σε ταλαιπωρεί ίσως η ανωμαλία στην περίοδό σου είναι ένα μήνυμα ότι πρέπει να προσπαθήσεις να το μετριάσεις και να αρχίσεις να το ελέγχεις. Μια πολύ καλή ιδέα είναι να δοκιμάσεις yoga ή διαλογισμό.

Μήπως αρρώστησες αυτό το μήνα; Ακόμη και μια βαριά ίωση μπορεί να μπλοκάρει τις φυσικές λειτουργίες του οργανισμού και να καθυστερήσει την ωορρηξία σου – με αποτέλεσμα να έχεις και καθυστέρηση περιόδου! Επίσης, αν έχει χρειαστεί να πάρεις κάποιο φάρμακο ή αντιβιοτικό αυτές τις μέρες καλό είναι να ενημερώσεις το γιατρό σου αν επικοινωνήσεις μαζί του για την ανωμαλία στην περίοδό σου.

Τι λέει η ζυγαριά σου; Συμπτώματα όπως η καθυστέρηση περιόδου μπορεί να σου χτυπάνε ένα προειδοποιητικό καμπανάκι σχετικά με το βάρος σου. Τα πολλά επιπλέον κιλά αλλά και ο χαμηλός δείκτης μάζας σώματος μπορεί να διαταράξουν τις ορμονικές λειτουργίες και να σου προκαλέσουν σοβαρά προβλήματα υγείας – ανάμεσά τους και ακανόνιστη περίοδο ή τη διακοπή της.

Μήπως το παράκανες με τη γυμναστική; Είπαμε πως η yoga βοηθάει στον έλεγχο του άγχους, αν όμως το παρακάνεις γενικά στη γυμναστική και φτάνεις το σώμα σου στα όριά του, είναι πολύ πιθανό να είναι αυτή σου η συνήθεια υπεύθυνη για την καθυστέρηση περιόδου. Προσπάθησε να υιοθετήσεις ένα ισορροπημένο πρόγραμμα άσκησης, που θα εναλλάσσει ημέρες με γυμναστική υψηλής έντασης με ημέρες πιο ήπιας άσκησης και θα περιλαμβάνει τουλάχιστον 2 ή 3 μέρες ξεκούρασης την εβδομάδα.

Μήπως δεν υπολόγισες καλά τις μέρες; Μπορεί ο μέσος κύκλος να διαρκεί 28 ημέρες αυτό όμως δεν ισχύει για όλες τις γυναίκες. Υιοθέτησε την καλή συνήθεια να σημειώνεις κάθε μήνα τις ημέρες του κύκλου σου σε ένα ημερολόγιο. Έτσι θα έχεις μια καλή εικόνα για τις διακυμάνσεις του και θα ξέρεις πότε έχεις καθυστέρηση περιόδου.


Δείτε επίσης:



Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο