Μην αφήσεις τον ύπνο να γίνει …όνειρο θερινής νυχτός!



ypnos-egkymosyni
Ο καλός ύπνος στην εγκυμοσύνη είναι μερικές φορές ένα δύσκολο κεφάλαιο. Αν μάλιστα, συνδυαστεί με την έντονη κούραση που θα βιώνεις και πάλι εξαιτίας της εγκυμοσύνης, η ζωή σου κινδυνεύει να γίνει εφιάλτης.  Διάβασε παρακάτω για να κατανοήσεις τα αίτια της κόπωσης και να μάθεις πώς μπορείς να περιορίσεις τη δυσφορία και τα προβλήματα ύπνου.

Γιατί η εγκυμοσύνη προκαλεί κούραση;

Στην αρχή της εγκυμοσύνης, τα επίπεδα της προγεστερόνης (ορμόνη) ανεβαίνουν και ο μεταβολισμός είναι υπερδραστήριος, γι’ αυτό μπορεί να αισθανθείς καταβεβλημένη. Παράλληλα, η χαμηλή πίεση και η αυξημένη παραγωγή αίματος συμβάλλουν επιπρόσθετα στην έλλειψη ενέργειας. Και σε περίπτωση που έχεις ήδη ένα ή περισσότερα παιδιά να φροντίσεις, η αίσθηση εξάντλησης θα είναι ακόμα πιο έντονη.

Παρότι η κόπωση υποχωρεί μετά το πρώτο τρίμηνο, μπορεί να αισθανθείς ξανά κουρασμένη προς το τέλος της εγκυμοσύνης, όταν το σώμα σου θα κουβαλάει περισσότερο βάρος.

Πώς επηρεάζει η εγκυμοσύνη τον ύπνο;

Αυτό που θα έδινε τέλος στην μεγάλη κούραση που προκαλεί η εγκυμοσύνη θα ήταν βέβαια η ξεκούραση που προσφέρει ο ύπνος, αλλά δυστυχώς πολλά μπορούν να σταθούν εμπόδιο στο να καταφέρεις να την αποκτήσεις. Μεταξύ άλλων την κούρασή σου μπορεί να επιδεινώνουν άλλα συμπτώματα της εγκυμοσύνης, όπως:

  • Ναυτία κι εμετός
  • Συχνή ούρηση
  • Άγχος
  • Πόνος μέσης
  • Κίνηση του εμβρύου
  • Κοιλιακή δυσφορία
  • Κράμπες στα πόδια
  • Δυσκολία αναπνοής
  • Καούρες
  • Άπνοια ύπνου

Πώς πρέπει να κοιμάμαι κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης;

  • Προτίμησε την αριστερή πλευρά σου. Έρευνες υποστηρίζουν ότι ξαπλώνοντας στην αριστερή πλευρά μπορείς να βελτιώσεις τη ροή του αίματος στο μωρό και το σώμα σου. Ακόμα, προσπάθησε να έχεις ένα ή και τα δύο γόνατα λυγισμένα. Μην ανησυχείς αν τύχει να βρεθείς σε διαφορετική στάση.
  • Χρησιμοποίησε μαξιλάρια. Για να περιορίσεις τη δυσφορία, χρησιμοποίησε μαξιλάρια εγκυμοσύνης ή μαξιλάρια στήριξης ανάμεσα στα γόνατα, κάτω από την κοιλιά και πίσω από την πλάτη.
  • Ανασήκωσε το κεφάλι σου. Θυμήσου ότι σηκώνοντας το πάνω μέρος του κρεβατιού, μπορείς ν’ αποφύγεις ή να μειώσεις τις καούρες και το ροχαλητό.

Δες τι μπορείς να κάνεις για να έχεις καλύτερο ύπνο στην εγκυμοσύνη…

Επόμενες Σελίδες: 1 2

Δείτε επίσης:



Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο