Θες να «σκίζεις» στη δουλειά; Φάε σοκολάτα & δημητριακά



dimitriaka-sokolata
Χρειάζεσαι περισσότερη ενέργεια και έχεις δυσκολία να συγκεντρώνεσαι και να θυμάσαι όσα πρέπει να κάνεις; Η διατροφή θα σου δώσει τη λύση. Έρευνες δείχνουν ότι η κατανάλωση μαύρης σοκολάτας και δημητριακών μπορεί να βελτιώσει σημαντικά την απόδοση σου στη δουλειά και όχι μόνο.

Μαύρη σοκολάτα για περισσότερη ενέργεια

Φαίνεται πως ξέρεις ακριβώς τι κάνεις, όταν τρέχεις στο κυλικείο λίγο πριν το αναμενόμενο ξενύχτι στη δουλειά: η μαύρη σοκολάτα σε βοηθά να γεμίσεις με ενέργεια, δίνοντας μια βραχυπρόθεσμη ώθηση στις γνωστικές σου ικανότητες, σύμφωνα με νέα μελέτη του Πανεπιστημίου του Νότινχαμ, στην Αγγλία. Οι ερευνητές μέτρησαν την εγκεφαλική δραστηριότητα των συμμετεχόντων, αφότου κατανάλωσαν 1 φλιτζάνι ενός συγκεκριμένου είδους κακάο, το οποίο ήταν ιδιαίτερα πλούσιο σε φλαβονοειδή – ένα είδος πολύτιμων αντιοξειδωτικών ουσιών. Το κακάο έκανε τα αγγεία στον εγκέφαλό τους να διασταλούν, βελτιώνοντας την κυκλοφορία του αίματος και αυξάνοντας την περιεκτικότητά του σε οξυγόνο για 2 ή 3 ώρες – αλλαγές που σε κάνουν να είσαι νοητικά σε επιφυλακή.

Τι πρέπει να αλλάξει στη διατροφή σου

Δεν μπορείς να αγοράσεις το είδος κακάο που χρησιμοποιήθηκε στην έρευνα, αλλά η μαύρη σοκολάτα έχει τα ίδια αποτελέσματα. Να τρως 30 με 70 γραμμ., όταν χρειάζεται μια γρήγορη δόση ενέργειας. Τα είδη σοκολάτας με τα περισσότερα φλαβονοειδή συνήθως περιέχουν μόνο τρία ή τέσσερα συστατικά (συγκριτικά με τη μεγάλη λίστα συστατικών που θα δεις στην ετικέτα αυτών που περιέχουν μικρότερη ποσότητα). Φοβάσαι πως δε θα σταματήσεις στα δύο μικρά κομμάτια; Το πράσινο τσάι και τα μούρα είναι και αυτά γεμάτα φλαβονοειδή.

Εγκέφαλος σε εγρήγορση με δημητριακά ολικής άλεσης

Εάν αντιμετωπίζεις πρόβλημα όταν θέλεις να μάθεις τα ονόματα των συναδέλφων σου (για να μην αναφέρουμε την περίπτωση που ξέχασες πού έβαλες τα κλειδιά του σπιτιού), μπορεί να φταίνε τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα σου. Σε νέα μελέτη του Πανεπιστημίου Tulane επισημαίνεται ότι άνθρωποι ηλικίας μεταξύ 24 και 44 ετών με επίπεδα σακχάρου από 100 έως 124 mg ανά δέκατο το λίτρου –δε φτάνουν τα επίπεδα διαβήτη, αλλά δε θεωρούνται και φυσιολογικά– τα πήγαν χειρότερα στα τεστ μνήμης από αυτούς που είχαν χαμηλότερα επίπεδα σακχάρου στο αίμα τους. Τρεις μερίδες τροφών ολικής αλέσεως την ημέρα είναι ό,τι χρειάζεται για να εμποδίσεις τα επίπεδα σακχάρου να αυξηθούν από τα 30 έως  τα 50 σου, σύμφωνα με μελέτη του Πανεπιστημίου Tufts. Οι συμμετέχοντες που λάμβαναν αυτή την ποσότητα είχαν περίπου 30% λιγότερες πιθανότητες να εμφανίσουν μη φυσιολογικές μετρήσεις σακχάρου στο αίμα από αυτούς που έτρωγαν λιγότερες από 1 μερίδα πλήρων δημητριακών την εβδομάδα.

Τι πρέπει να αλλάξει στη διατροφή σου

Ένα σάντουιτς με ψωμί ολικής αλέσεως θα σου προσφέρει 2 μερίδες τους. Για να καλύψεις την τρίτη, μπορείς είτε να φας ένα μπολ με δημητριακά ολικής άλεσης για πρωινό ή 2 φλιτζάνια ποπκόρν (χωρίς λάδι ή βούτυρο). Πολλά προϊόντα αναγράφουν στην ετικέτα την ποσότητα προϊόντος ολικής αλέσεως που περιέχει κάθε μερίδα. Στόχος σου είναι τα 48 γραμμ. την ημέρα, το ισοδύναμο δηλαδή 3 μερίδων.


Δείτε επίσης:



Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο