Τα πιο συχνά λάθη στη δίαιτα! Τα κάνεις κι εσύ;



syxna-lathi-sti-daita
Το παράδοξο είναι ότι τα πιο συχνά λάθη στη δίαιτα τα επαναλαμβάνουν και γυναίκες που ξέρουν πολλά από δίαιτες. Ίσως γιατί η διαδικασία απώλεια βάρους κάποια στιγμή τις κουράζει –ναι, δεν είναι εύκολη υπόθεση- και κάποιες συμπεριφορές τις βοηθούν να «κλέβουν» με λιγότερες ή χωρίς ενοχές. Δες κάποια από αυτά τα πιο συχνά λάθη στη δίαιτα και πως θα τα αποφύγεις.

Πιστεύεις ότι οι «υγιεινές» τροφές δεν παχαίνουν.

Αρκετές μελέτες έδειξαν ότι ο κόσμος συνήθως υπερ-καταναλώνει τις τροφές που αντιλαμβάνεται ως υγιεινές. Μια μελέτη του Πανεπιστημίου του Μίσιγκαν βρήκε ότι τα άτομα που κάνουν δίαιτα έχουν την τάση να τρώνε μεγαλύτερη ποσότητα των τροφών που αναγράφονται ως ‘βιολογικές’. Το πρόβλημα είναι ότι όσο κι αν αυτές οι τροφές έχουν οφέλη για την υγεία, η υπερβολική κατανάλωσή τους οδηγεί σε αύξηση βάρους. Για να αποφύγεις λοιπόν, ένα από τα πιο συχνά λάθη στη δίαιτα, αντί να διαβάζεις όλα όσα υπόσχονται οι ετικέτες των συσκευασιών εστίασε στον πίνακα με τα θρεπτικά συστατικά, τη μερίδα σερβιρίσματος και τις θερμίδες και τα λίπη που περιέχονται στο προϊόν. Θα εκπλαγείς αν μάθεις ότι το κατά τα άλλα ‘υγιεινό’ σνακ σου σε επιβαρύνει με μια ανθυγιεινή αύξηση βάρους.

Αρκείσαι στο να μην τρως.

Αλλά αυτό δε φτάνει. Αντίθετα, μάλιστα, αν περιορίσεις σημαντικά την πρόσληψη τροφής ο μεταβολισμός σου έχει πολλές πιθανότητες να «κολλήσει», αφού το σώμα σου θα προσπαθεί να κάνει λιγότερες καύσεις για να μην κινδυνεύσει από την έλλειψη τροφής. Τι πρέπει να κάνεις; Τέρμα πια οι τεμπελιές, ήρθε η ώρα να αυξήσεις την καθημερινή σου δραστηριότητα. Αν η δουλειά σου είναι πίσω από ένα γραφείο, σήκω ανά μία ώρα και περπάτησε μέχρι το μπάνιο ή την κουζίνα (σε έναν άλλο όροφο), ξαναγέμισε το ποτήρι σου με νερό, κάνε μια εξωτερική δουλειά με τα πόδια ή ανέβα τις σκάλες του γραφείου. Αν σου αρέσει να βλέπεις τηλεόραση το βράδυ, δίπλωσε τη μπουγάδα ή ξεσκόνισε τα έπιπλα αντί να κάθεσαι απλά στον καναπέ. Ιδανικά, πάρε λάστιχα γυμανστικής και κάνε ασκήσεις ενδυνάμωσης ή δες την αγαπημένη σου σειρά πάνω από το διάδρομο γυμναστικής.

  Τρως για να ξεκουραστείς.

Εντάξει, είναι φυσιολογικό να αυξάνεται η όρεξή σου όταν αρχίζεις να γυμνάζεσαι. Όμως, φρόντισε να μην ενδώσεις σε έξτρα σνακ και λιχουδιές σαν επιβράβευση για τη σκληρή σου προσπάθεια (ένα από τα πιο συνηθισμένα λάθη στο αδυνάτισμα), αφού με αυτόν τον τρόπο κινδυνεύεις να πάρεις περιττά κιλά.

Αντί να ενδίδεις στην πολυφαγία μετά από τη γυμναστική προτίμησε να φας ένα υγιεινό σνακ με λίγες θερμίδες. Μπορείς να συνδυάσεις μια άπαχη πρωτεΐνη μαζί με κάποιον υδατάνθρακα για να ικανοποιήσεις την πείνα σου και να αναπληρώσεις τα θρεπτικά στοιχεία που έχασες κατά τη διάρκεια της σωματικής άσκησης. Για παράδειγμα, ένα ποτήρι άπαχο σοκολατούχο γάλα όχι μόνο εξυπηρετεί τις ανάγκες σου αλλά έχει και αρκετά «αμαρτωλή» γεύση για να θεωρηθεί μια καλή επιβράβευση.

Περιμένεις μεγάλα αποτελέσματα γρήγορα (πολύ γρήγορα!)

Είναι μάλλον το μεγαλύτερο από τα συχνά λάθη στη δίαιτα. Είναι εύκολο να πιστέψεις στις διαφημιστικές καμπάνιες των χαπιών ή συμπληρωμάτων αδυνατίσματος και κάθε δίαιτας-αστραπή, αφού συνήθως αυτό που κάνουν είναι να υπόσχονται μια εύκολη απώλεια βάρους. Όμως, κάτι τέτοιο δεν υπάρχει. Μην επιτρέψεις στη δυσκολία του στόχου να σε εμποδίσει να δώσεις τον καλύτερό σου εαυτό στην προσπάθεια να αδυνατίσεις.

Αντί να σε παίρνει από κάτω, επικεντρώσου στους μικρούς στόχους που κατακτάς καθώς χάνεις βάρος και φρόντισε σε κάθε στάδιο της διεργασίας να βρίσκεις κάτι για το οποίο είσαι περήφανη. Ύστερα, εστίασε σε αυτά που έχεις αποκομίσει. Για παράδειγμα, αν η ζυγαριά δεν δείχνει τον αριθμό που θα ήθελες, γιόρτασε το γεγονός ότι τρέφεσαι υγιεινά και θύμισε στον εαυτό σου όλα τα οφέλη που έχει η υγιεινή διατροφή για την υγεία σου. Ή ακόμα κι αν το πρόγραμμα γυμναστικής σου δεν έχει συμβάλλει μέχρι στιγμής στην απώλεια βάρους, θα σε βοηθήσει να κοιμηθείς καλύτερα τη νύχτα και να αισθανθείς καλύτερα κατά τη διάρκεια της μέρας. Με λίγα λόγια, φρόντισε να αναγνωρίζεις όλα τα μικρά θετικά πράγματα που σου συμβαίνουν.


Δείτε επίσης:



Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο