Η δίαιτα Ζώνης : μόνιμο αδυνάτισμα και υγεία!



δίαιτα ΖώνηςΗ δίαιτα Ζώνης (Zone Diet) ανήκει σε αυτές που έχουν αποδείξει την αξία τους στο χρόνο, αν και αρχικά έγινε γνωστή από τις διάσημες σταρ του Χόλιγουντ που έσπευσαν να την υιοθετήσουν. Εκτός από σημαντική απώλεια βάρους, η δίαιτα Ζώνης υπόσχεται τη μείωση κινδύνου εμφάνισης χρόνιων παθήσεων, την εξασφάλιση μακροζωίας και τη βελτίωση της πνευματικής και γενικότερης φυσικής κατάστασης του ατόμου που την υιοθετεί.

Η δίαιτα Ζώνης δεν προκαλεί γρήγορο αδυνάτισμα. Την πρώτη εβδομάδα μπορεί κάποιος να χάσει μέχρι 1 κιλό. Όμως το βάρος αυτό θα είναι αποκλειστικά λίπος και όχι υγρά ή μυική μάζα. Γι’ αυτό και όσοι την ακολουθούν διαπιστώνουν σημαντικότερη διαφορά στα ρούχα τους από ότι στη ζυγαριά.

«Η δίαιτα Ζώνης δε συστήνεται μόνο ως ένα πρόγραμμα απώλειας βάρους, αλλά κυρίως ένα διατροφικό πλάνο με εξαιρετικά αποτελέσματα στην υγεία που πρέπει να αποτελεί τρόπο ζωής», ισχυρίζεται ο δημιουργός της, Μπάρι Σίαρς. Ωστόσο, κατά καιρούς έχει δεχτεί την κριτική από άλλους διαιτολόγους, ενώ τόσο ο Αμερικανικός Διαιτολογικός Σύλλογος (ADA), όσο και ο Πανελλήνιος Σύλλογος Διαιτολόγων- Διατροφολόγων δεν  χαρακτηρίζουν τη δίαιτα Ζώνης ισορροπημένο διατροφικό πλάνο.

Τα τρόφιμα που περιλαμβάνει η δίαιτα Ζώνης   
Τα κύρια τρόφιμα που περιλαμβάνει η δίαιτα Ζώνης είναι οι πρωτεΐνες χαμηλών λιπαρών, οι υδατάνθρακες που είναι πλούσιοι σε πολυφαινόλες και τα λιπαρά που έχουν χαμηλή περιεκτικότητα σε κορεσμένα λίπη και σε ω-6 λιπαρά οξέα. Το μυστικό είναι να υπάρχει ισορροπία σε αυτά τα συστατικά, ώστε κάθε γεύμα να προκαλεί την επιθυμητή ορμονική αντίδραση.  Η διατροφική πυραμίδα στη δίαιτα Ζώνης μοιάζει πολύ με αυτή της Μεσογειακής διατροφής, με κύρια διαφορά ότι η κατανάλωση δημητριακών και οσπρίων είναι εξαιρετικά περιορισμένη στη δίαιτα Ζώνης και αντ’ αυτών συστήνεται η αυξημένη κατανάλωση φρούτων και λαχανικών. Αυτή η διαφορά ευνοεί την ορμονική ισορροπία του οργανισμού και αυξάνει τις αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες της δίαιτας Ζώνης.

Τροφές που σχεδόν απαγορεύονται στη δίαιτα Ζώνης: τα λιπαρά κρέατα σε κάθε μορφή, οι κρόκοι των αυγών, το λευκό αλεύρι και τα προϊόντα του, ζάχαρη και τα προϊόντα της, όσπρια, λευκά ζυμαρικά και επεξεργασμένο ρύζι, αμυλούχα φρούτα και λαχανικά, όπως οι μπανάνες, τα σταφύλια και οι σταφίδες, οι πατάτες, το καλαμπόκι και τα καρότα.

Η δίαιτα Ζώνης είναι εύκολη
Για να ακολουθείς τη δίαιτα Ζώνης χρειάζεσαι την παλάμη σου, τα μάτια σου και ένα ρολόι! Σε κάθε γεύμα χρειάζεται να χωρίζεις το πιάτο σου σε 3 ίσα μέρη. Στο ένα τρίτο πρέπει να καταλαμβάνεται από πρωτεΐνη χαμηλών λιπαρών (κοτόπουλο, ψάρι, τυρί) σε ποσότητα όσο η παλάμη σου, τόσο σε μήκος όσο και σε φάρδος. Τα άλλα δύο τρίτα του πιάτου θα πρέπει να γεμίζουν από μη αμυλούχα πολύχρωμα λαχανικά και φρούτα. Επιπλέον, μπορείς να γαρνίρεις το πιάτο σου με μία κουταλιά της σούπας ακόρεστα λιπαρά, όπως ελαιόλαδο, ξηροί καρποί ή αβοκάντο. Αν φτιάξεις σωστά το πιάτο σου, τότε σίγουρα δε θα αισθανθείς πείνα για τις επόμενες 4-5 ώρες μετά την κατανάλωση του γεύματός σου – γι’ αυτό και είπαμε ότι θα χρειαστείς ένα ρολόι. 

Τα γεύματα και τα σνακ στη δίαιτα της Ζώνης  
Στη δίαιτα Ζώνης περιλαμβάνονται 3 κύρια γεύματα και δύο σνακ την ημέρα. Σε όλα πρέπει να συνδυάζονται οι άπαχες πρωτεΐνες, τα μη αμυλούχα φρούτα και λαχανικά και μία μικρή δόση ακόρεστων λιπαρών.    

tip
Μην ξεπερνάς την κατανάλωση 1200 θερμίδων την ημέρα!


Δείτε επίσης:



Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο